понедељак, 14. јануар 2019.

Vasilice


Potrebno:
*650g brašna T 400 meko,200g putera(ili masti).2 dl mleka,
1 kockica svežeg kvasca,1 kašika šećera,1 kašičica soli,1/2
kašičice praška za pecivo,2 dl mlake vode
*malo rastopljenog putera za mazanje
*2 kašike meda za mazanje
*150g mlevenih oraha,100g prah šećera,1 vanil šećer
 Izmrvimo puter (hladan) i 1/2 kg brašna.U to dodamo nadošli
kvasac sa mlekom i kašikom šećera.Mesimo rukom i dodajemo
 mlaku vodu.Kad smo to izjednačili dodajemo ostatak brašna i
mesimo na dasci posutoj brašnom.Pošto je testo masno jer ima
putera lepo se mesi i kad je dobro umešeno ,otkidamo komade
testa i pravimo male jufkice.Ja sam napravila 24 jufkice.Neka
malo odmaraju(10-tak minuta).
Svaku jufkicu razvijemo oklagijom malo(debljina testa 1 cm).
Stavljamo na pek papir u veliku tepsiju od rerne.Namažemo
odozgo svaku vasilicu sa malo otopljenog putera.Pečemo na
200 °C 15 minuta.Pečene izvadimo iz rerne i stavljamo na 
tacnu,premažemo medom i pospemo (sitnim šećerom,vanil šećer 
i mlevenim orasima-sve sam to pomešala).
U jednu tepsiju stane 12 komada i u drugu 12 komada.

Ovaj starinski recept već odavno imam od moje svekrve i sad sam
 ga isprobala i napravila za Sv.Vasilija Velikog.Mnogo su lepe ,
mirisne i meke.
Poreklo recepta:Iz sveske moje svekrve Vidosave(ovako su se 
pekle nekad vasilice za Sv.Vasilija Velikog(Novu godinu)u Banatu





2 коментара: