уторак, 11. децембар 2018.

Slatka proja


Potrebno:
*2,5 šolje kukuruznog brašna,1 šolja belog brašna,
300g rendane bundeve,120g šećera,1 dl ulja, 2 jaja 
umućena,1/2 praška za pecivo,prstohvat soli,1 dl mleka,
1 dl kisele vode,1/2 kašičice sode bikarbone
*prah šećer za posipanje
Izrada:
Potrebno je izribati na rende (kao za jabuke)bundevu i posuti
 šećerom.Kukuruzno brašno i belo brašno pomešati,dodati
 prašak za pecivo ,sodu bikarbomu i sve te suve sastojke
 pomešati.U to sipati ulje,prstohvat soli,rendanu bundevu
 koju smo posuli šećerom i to sve izmešati.Dodati umućena
 jaja,mleko i kiselu vodu i sve to promešati pa sipati u tepsiju
 koju smo namazali uljem.Stavimo u zagrejanu rernu i pečemo
 na 180 °C1/2 sata.Pred kraj pojačati da porumeni.Kad je 
proja pečena  izvaditi iz rerne i malo prohladiti do posluženja.
Odozgo posuti prah šećerom.

Uvek sam pravila slane varijante proje(sa sirom,
spanaćem,blitvom,pečenom paprikom)a evo sad
sam konačno ispekla slatku proju.Moji su bili
 sumnjičavi kakva će biti.Međutim na iznenađenje
moje, svidela im se.Slatka je ali ne preslatka.Da bi 
izgledom bila drugačija od slane proje koju obično
sečem u kocke ovaj kolač  sam vadila okruglom modlom .

Poreklo recepta:starinski recept iz baba Smiljine sveske





Нема коментара:

Постави коментар