понедељак, 5. март 2018.

Domaća čokolada




Potrebno:
*140g mleka u prahu,7 kašika žutog šećera
ili meda,100g putera,100g kakaoa,malo vode
Izrada:
U jednoj činiji umutimo mleko u prahu sa
malo vode ,tek toliko da možemo da napravimo
malo tečnu masu (dve kašike ili više zavisi od
mleka u prahu)..Zagrejemo i dodamo šećer ili
med,pa kakao i mešamo da se ne bi stvorile
grudvice.Pre toga smo otopili puter i sad ga
pomešamo sa prethodnom masom i još samo
 malo kuvamo na lakšoj temperaturi(2 min),
pa skidamo sa ringle i sipamo u kalup ili
malu tepsijicu obloženu pek papirom.Ostavimo
da se hladi i onda ohlađeno stavljamo u frižider.
Možemo je upotrebiti za jelo,kuvanje filova i
 pečenje kolača.
Ja sam kad se masa malo stegla napravila
nožem šra rebra od čokolade.
Ako želimo da bude svetlija tj više za jelo za
decu, stavljamo manje kakaoa,ali meni je sad
trebala baš jedna dobra čokolada za kuvanje i
spremanje kolača.

Sećam se  kad je moja tetka davno nama deci u 
Slavonskoj Požegi pravila ovakvu čokoladu.
Ne kažem da nije bilo čokolade ali ove što je 
ona pravila jako smo voleli i radovali  se ,jer 
je imala poseban ukus.
Poreklo recepta:stari recept moje tetka Kate i
sećanje na nju










Нема коментара:

Постави коментар